Informacja o wynikach egzaminów: (zamieszczana na życzenie jednostek egzaminujących)
sesja zimowa, rok akademicki 2012 / 2013
wyniki egzaminu: NEUROLOGIA dla studentów
kierunku Fizjoterapia
wyniki egzaminu: xxx
Obsługa logistyczna egzaminów testowych
(oferowana wszystkim jednostkom Uczelni od roku akademickiego 2001 / 2002)
Oferujemy:
przygotowanie kart egzaminacyjnych do egzaminu / zaliczenia realizowanego w
formie testu oraz ewaluację wyników, na podstawie złożonego zlecenia,
złożenie zlecenia na obsługę egzaminu
UWAGA! Obsługę egzaminów dla grup innych niż studenci studiów przeddyplomowych w WUM
wykonujemy o d p ł a t n i e. >>> Szczegóły oferty
przygotowanie kart egzaminacyjnych
pomoc redakcyjno-techniczną w przygotowaniu testów egzaminacyjnych
(redakcja książeczek testowych, redakcja wersji testu),
zasady i zakres pomocy redakcyjnej
instrukcja
sposobu wypełniania kart egzaminacyjnych (dla egzaminowanych)
> wersja polska > wersja angielska
drukowanie książeczek testowych
Poradnik (o typach zadań oraz zasadach konstrukcji testu i przebiegu egzaminu)
Materiały do pobrania:
wzór strony tytułowej książeczki egzaminacyjnej, jako plik <*.rtf>: w
formacie A5 >
> wersja polska > wersja angielska
prezentacja
"Bank
zadań testowych" (spakowana w formacie *.zip >
~15,6 MB)
po rozpakowaniu - plik jest filmem w formacie *.avi > ~72,5 MB
przed uruchomieniem należy włączyć głośniki.
Złożenie
zlecenia na obsługę egzaminu
Zgłoszenie egzaminu obejmuje:
- nazwę jednostki prowadzącej egzamin, nazwę przedmiotu, kierunek, rok i formę studiów,
- liczbę zadań testu, liczbę wersji testu, liczbę wariantów odpowiedzi (dystraktorów),
- datę i godzinę odbioru materiałów egzaminacyjnych (karty egzaminacyjne + listy egzaminowanych),
- datę i godzinę zakończenia egzaminu,
- ustalenie daty i godziny rozpoczęcia ewaluacji wyników;
- oraz specyficzne dla egzaminu warunki (np. układ jego zawartości lub sposób przeprowadzenia) wpływające na sposób przygotowania kart odpowiedzi lub na przebieg procesu ewaluacji wyników.
Zgłoszenia egzaminów przyjmujemy telefonicznie: (22) 57-20-490 w
godzinach pracy.
Prosimy o zgłaszanie egzaminów z co najmniej kilkudniowym wyprzedzeniem koniecznym dla przygotowania w terminie kart egzaminacyjnych.
Terminy ewaluacji wyników egzaminów rezerwowane są wg kolejności zgłoszeń.
Prowadzone są prace nad uruchomieniem elektronicznej formy przekazywania zleceń.
Przygotowanie kart egzaminacyjnych
Karty
egzaminacyjne:
- przygotowywane są podstawowo jako imienne (nazwisko, imię i numer albumu studenta), z identyfikatorem egzaminu określonego w zleceniu;
- w przypadku egzaminów dla studentów WUM, źródłem danych osobowych studentów są odpowiednie dziekanaty;
- w przypadku egzaminów dla innych grup, należy dostarczyć listę osób egzaminowanych (jako plik w formacie <*.xls> lub <*.rtf>)
- do przygotowywanych zbiorów kart imiennych dodajemy zawsze kilka kart rezerwowych (nie przypisanych) oraz wydruk listy, wg której karty przygotowano i która na egzaminie powinna służyć do potwierdzenia obecności studentów;
- podstawowo, dla całej egzaminowanej grupy (wg. zgłoszenia), ustalany jest jednolity porządek alfabetyczny nazwisk;
- dopuszczone do egzaminu (decyzją Kierownika Zakładu / Kliniki) osoby spoza listy otrzymanej z dziekanatu, na egzaminie otrzymują karty rezerwowe i będą dopisane do zbioru podczas ewaluacji;
- w przypadku przewidywanych znacznych różnic między listą podstawową studentów (z dziekanatu), a listą ostatecznie dopuszczonych do egzaminu - prosimy o uzgodnienie przy zgłaszaniu egzaminu i o przesłanie (e-mail) listy uzupełniającej;
- w przypadku potrzeby podzielenia egzaminowanej grupy na podgrupy (np. różne sale, różna zawartość egzaminu dla podgrup osób) i konieczność przygotowania cząstkowych list oraz odpowiedniego wydzielenia podzbiorów kart egzaminacyjnych - prosimy o uzgodnienie telefoniczne.
Przygotowane karty egzaminacyjne oraz listy osób egzaminowanych traktujemy jako
materiały poufne. Pracownik
Zakładu / Kliniki zgłaszający się po odbiór materiałów egzaminacyjnych powinien być upoważniony przez Kierownika jednostki.
Ewaluacja wyników egzaminu
Przyjeżdżając do nas po egzaminie (w celu ewaluacji wyników) należy
dostarczyć:
- karty egzaminacyjne;
- listy z oznaczeniem obecności studentów na egzaminie;
- po jednej książeczce z każdej wersji testu;
- w przypadku samodzielnej redakcji testu: klucz prawidłowych odpowiedzi (dla wersji 1) oraz przeplot (gdy wersji testu jest więcej niż jedna). Klucz i przeplot prosimy przygotować w postaci plików w formacie <*.xls>.
Proces
ewaluacji powinien odbywać się w obecności pracownika jednostki
odpowiedzialnej za egzamin, kompetentnego merytorycznie (w zakresie tematyki
egzaminu) i upoważnionego do podejmowania decyzji w sprawie
oceniania wyników egzaminu.
Ewaluacja
wyników egzaminu obejmuje podstawowo:
- wczytanie do komputera danych z kart egzaminacyjnych;
- analizę zbioru danych konieczną do określenia progów punktowych dla ocen;
- wystawianie ocen;
- wydruk autoryzowanych list wynikowych w ustalonych formatach;
- analizę statystyczną testu i wydruk analizy testu.
Możliwe jest
(na życzenie Kierownika jednostki egzaminującej) przygotowanie list z wynikami
punktowymi - bez wystawiania ocen.
Na
życzenie Kierownika jednostki egzaminującej, pliki w formacie <*.xls>
zawierające wyniki egzaminu możemy przesłać pod wskazany adres (e-mail)
oraz umożliwiamy zamieszczenie wyników
egzaminu na stronie internetowej naszego Zakładu w zakładce <Egzaminy
- logistyka> pod hasłem: "Informacja o wynikach egzaminów"
(u góry tej strony).
Możliwe są ponadto:
- uwzględnienie przy wystawianiu ocen końcowych (poprzez doliczenie do wyniku testu, jeszcze przed wystawieniem ocen) punktacji dodatkowej (np. uzyskanej przez studentów podczas zajęć lub wyników egzaminu praktycznego). W takim przypadku, prosimy o przygotowanie imiennego wykazu punktów dodatkowych, uzyskanych przez studentów, w postaci pliku w formacie <*.xls>.
- ewaluacja frakcyjna lub progowa zbioru danych (np. wyodrębnienie podzbioru zadań testu obejmujących wiedzę podstawową - warunkującą przekroczenie progu zdał/nie zdał),
- przygotowanie i wydruk wyników oraz analizy testu oddzielnie dla dowolnie określanych grup studentów.
Prosimy o wcześniejsze zgłaszanie wymienionych powyżej potrzeb dodatkowych.
Zasady i zakres pomocy redakcyjnej
Zasady postępowania:
- potrzebę pomocy redakcyjnej w przygotowaniu testu najlepiej zgłaszać (wstępnie) wraz ze zgłoszeniem egzaminu;
- elektroniczny zbiór zadań testowych powinien być nam przekazany w terminie uzgodnionym z nami i odpowiednio wyprzedzającym termin druku książeczek zarezerwowany w Oficynie Wydawniczej (czasochłonność zlecanych nam prac redakcyjnych zależy m. innymi od: liczby zadań, liczby i jakości ilustracji w zadaniach, zamawianej liczby wersji, jakości przygotowawczego opracowania redakcyjnego przekazywanego zbioru);
- zbiór zadań powinien być przygotowany w postaci pliku w formacie <*.rtf> lub <*.doc>, z zaznaczeniem w każdym zadaniu prawidłowej odpowiedzi przez pogrubienie;
- należy stosować jednolity dla wszystkich zadań sposób oznaczania dystraktorów;
- przygotowując zbiór, nie należy stosować automatycznej funkcji edytora do numerowania zadań oraz dyastraktorów;
- zadania w przekazywanym zbiorze najlepiej uporządkować w takiej kolejności, aby:
-- nie układały się w ciągi logiczne, ułatwiające udzielenie prawidłowych odpowiedzi,
-- litery oznaczające dystraktory prawidłowe w kolejnych zadaniach zbioru nie układały się w rytm powtarzanych kombinacji,
-- podobna była liczba zadań w każdej ich kategorii, określonej przez literę dystraktora prawidłowego.
Przygotowane oryginały wydruków testu egzaminacyjnego traktujemy jako materiały
poufne.
Pracownik
Zakładu / Kliniki zgłaszający się po odbiór, powinien być upoważniony przez Kierownika jednostki.
Zakres prac redakcyjnych:
- analiza treści zadań pod kątem poprawności konstrukcyjnej (w przypadku stwierdzenia błędu, sposób jego poprawienia będzie uzgadniany z autorem testu);
- analiza poprawności numeracji zadań, numeracji dystraktorów i stosowanych w treści zadań oznaczeń specjalnych;
- adiustacja ilustracji dołączonych do zadań (w zakresie niezbędnym dla ich prawidłowej czytelności i wielkości w gotowym teście);
- zredagowanie zbioru zadań w zamawianej liczbie wersji;
- przygotowanie klucza prawidłowych odpowiedzi dla wersji pierwszej oraz przeplotu (gdy liczba wersji jest większa niż 1);
- dołączenie do testu strony tytułowej o standardowym układzie (>> zobacz), zawierającej:
nazwę Uczelni
nazwę jednostki egzaminującej
tytuł egzaminu
kierunek studiów, rok i forma studiów
instrukcję postępowania (dla studenta) (>> zobacz)
rok akademicki egzaminu
- ostateczne formatowanie i stronnicowanie zawartości każdego pliku (wersji testu) do wydruku na arkuszach A4, dla uzyskania wynikowego formatu A5 gotowej książeczki testowej o optymalnej czytelności oraz minimalnej liczbie stron (do powielania w skali 1:1 w Oficynie Wydawniczej WUM);
- wydruk w pojedynczych egzemplarzach (dla zamawiajacego) oryginałów stron każdej książeczki testowej, w postaci gotowej do powielania w Oficynie Wydawniczej WUM.
Drukowanie
książeczek testowych
Odbywa się w Oficynie Wydawniczej WUM (telefon: 57-20-327) na podstawie odrębnego zlecenia,
W tej sprawie, prosimy kontaktować się bezpośrednio z Oficyną Wydawniczą WUM, z wyprzedzeniem umożliwiającym uzgodnienie terminu powielania optymalnego dla terminu zaplanowanego egzaminu.
Powielanie książeczek testowych powinno odbywać się w obecności i pod nadzorem upoważnionego przedstawiciela jednostki odpowiedzialnej za egzamin.
Odpłatnie
realizowana obsługa testowych egzaminów i zaliczeń
W przypadku egzaminów dla grup innych niż studenci studiów przeddyplomowych w
WUM, obsługę egzaminu przyjmujemy do realizacji po otrzymaniu od jednostki
zlecającej pisemnego zlecenia zawierającego zobowiązanie do zrealizowania płatności,
podpisanego przez osobę upoważnioną do dysponowania środkami finansowymi.
Do
pobrania >> formularz
zlecenia
(w formacie <*.rtf>)
Po
wykonaniu zlecenia, fakturę lub notę obciążeniową wystawiamy na podstawie
zatwierdzonej przez władze WUM kalkulacji kosztów.
Koszty
Podstawa
kalkulacji: liczba
egzaminowanych – do 50 osób
liczba
zadań w teście –
do 50 zadań
liczba wersji testu
– 1 wersja
(na 1 karcie egzaminacyjnej mieści się do 100 zadań)
Źródła
kosztów:
jednostka
obliczeniowa koszt
(A)
– materiały
kpl.
5.- PLN
obejmuje: 50 imiennych kart
(1 karta na 1 osobę)
karty rezerwowe (in blanco)
lista egzaminowanych
lista wyników
wydruki analizy wyników
50 kart (druga karta dla każdej osoby)
4.- PLN
(B)
– praca (czynności techniczne)
0,5 godz.
6.- PLN
(druga karta dla każdej osoby)
0,3 godz.
4.- PLN
(C)
– praca (czynności specjalistyczne)
0,5 godz.
25.- PLN
(druga karta dla każdej osoby)
0,4 godz.
20.- PLN
Wzrost
kosztów z powodu wzrostu liczby egzaminowanych:
wzrost kosztów
Każde
następne (ponad 30) do 50 osób
(A) + (B) + (C)
Wzrost
kosztów pracy (C) z powodu utrudnień:
wzrost kosztów
Każda
następna wersja testu
+
(0,1 x (C) )
Rozpoczęte
następnych 25 zadań
+ (0,1 x (C) )
Nieprawidłowe
oznaczenie rozwiązań (każde 10% kart)
+ (0,1 x (C) )
Korekta
błędów rozwiązań (każde 10% kart)
+ (0,1 x (C) )
Wykonanie
/ poprawienie klucza
+ (0,1 x (C) )
Wykonanie
/ poprawienie przeplotu
+ (0,1 x (C) )
materiały (A) | = razem + 30% (narzut WUM) + 23% (VAT) |
praca (B + C) + 18% (koszty pośrednie) |
Przykłady
kalkulacji kosztów i odpłatności
egzamin |
Koszty
(netto) |
Odpłatność (PLN) |
||||
(A) |
(B) |
(C) |
(A + B + C) |
|||
1 |
Liczba
egzaminowanych = 50 Liczba
zadań w teście =
50 (jedna karta) Liczba
wersji testu
= 1 Bez
utrudnień |
5.- -- -- |
6.- -- -- |
25.- -- -- |
36.- |
63,20 |
|
Liczba
egzaminowanych = 390 Liczba
zadań w teście =
50 (jedna karta) Liczba
wersji testu
= 2 Bez
utrudnień |
40.- -- -- |
48.- -- -- |
200.- -- 20.- |
308.- |
541,48 |
2 |
Liczba
egzaminowanych = 90 Liczba
zadań w teście =
100 (jedna karta) Liczba
wersji testu
= 2 Bez
utrudnień |
10.- -- -- |
12.- -- -- |
50.- 10.-
5.- |
87.- |
153,31 |
3 |
Liczba
egzaminowanych = 90 Liczba
zadań w teście =
120 (dwie karty) Liczba
wersji testu
= 2 Bez
utrudnień |
10.-
8.- -- |
12.-
8.- -- |
90.- 20.- 10.- |
158.- |
278,46 |
4 |
Liczba
egzaminowanych = 90 Liczba
zadań w teście =
100 (jedna karta) Liczba
wersji testu
=
4 Bez
utrudnień |
10.- -- -- |
12.- -- -- |
50.- 10.- 15.- |
97.- |
171,24 |
5 |
Liczba
egzaminowanych = 90 Liczba
zadań w teście =
100 (jedna karta) Liczba
wersji testu
= 2 Nieprawidłowe
wypełnienie 20% kart Korekta
błędnych oznaczeń 20 % kart Wykonanie
przeplotu |
10.- -- -- -- -- -- |
12.- -- -- -- -- -- |
50.- 10.-
5.- 10.- 10.-
5.- |
112.- |
198,15 |
Słownik terminologiczny
Ewaluacja - proces obejmujący: wczytanie do komputera danych z kart egzaminacyjnych, analizę danych, ustalenie skali ocen, wystawienie ocen, drukowanie dokumentacji wyników egzaminu.
Dystraktor - oznaczony literą wariant odpowiedzi na pytanie (lub polecenie) zawarte w główce zadania testowego. Tylko jeden dystraktor może zawierać prawidłową odpowiedź. Zadanie może mieć nie więcej niż 5 dystraktorów. W jednym egzaminie wszystkie zadania muszą mieć taką samą liczbę dystraktorów.
Główka zadania - zawarte w zadaniu pytanie lub polecenie, dla którego prawidłowy i nieprawidłowe warianty odpowiedzi stanowią treść dystraktorów.
Klucz - przyporządkowanie liter (oznaczających prawidłowe odpowiedzi) do kolejnych numerów zadań. Dla każdej wersji testu można sporządzić odrębny klucz, jednak do ewaluacji konieczny jest klucz wersji pierwszej. Klucz jest tabelą złożoną z dwóch kolumn. W lewej kolumnie umieszczone są numery zadań uporządkowane narastająco, a w prawej kolumnie - oznaczenia literowe dystraktorów zawierających prawidłowe odpowiedzi.
Przeplot - przyporządkowanie w kolejnych wersjach (drugiej, trzeciej, ...) numerów zadań (wg numeracji z wersji pierwszej) do ich pozycji w danej wersji testu. Przeplot jest niezbędny do scalenia wyników ze wszystkich wersji testu w jeden zbiór danych, konieczny do ustalenia wspólnej skali oceniania egzaminu oraz do statystycznej analizy wyników. Przeplot jest tabelą złożoną z liczby kolumn równej liczbie wersji testu. W kolumnie lewej umieszczone są numery zadań uporządkowane narastająco. W kolumnie drugiej w prawo (dla wersji drugiej), w kolejnych pozycjach (w dół) tabeli, podane są numery, jakie odpowiednie zadania miały w wersji pierwszej (przed ich przemieszczeniem). W kolumnie trzeciej i następnych (zależnie od liczby wersji testu) zawsze podawana jest dla kolejnych pozycji zadań ich numeracja wg wersji pierwszej. >> Przykład
Wersje testu - inne uporządkowanie tych samych zadań (bez zmiany kolejności dystraktorów). Użytkowany system informatyczny obsługuje nie więcej niż 6 wersji testu. Zmiana kolejności dystraktorów jest możliwa, jednak powoduje konieczność odrębnej ewaluacji wyników dla takich wariantów testu, co wydłuża czas trwania procesu ewaluacji oraz utrudnia ustalenie skali ocieniania jednakowej dla całej grupy egzaminowanej.
Przeplot
Zasada tworzenia przeplotu (na przykładzie o testu czterech wersjach)
Tabela I. Układ tych samych zadań w kolejnych wersjach gotowego testu
(nazwy działań matematycznych symbolizują inaczej rozmieszczone zadania o tej samej treści)
wersja 1 | wersja 2 | wersja 3 | wersja 4 | ||||
1 | mnożenie | 1 | odejmowanie | 1 | dodawanie | 1 | dodawanie |
2 | dzielenie | 2 | dodawanie | 2 | mnożenie | 2 | odejmowanie |
3 | odejmowanie | 3 | mnożenie | 3 | dzielenie | 3 | dzielenie |
4 | dodawanie | 4 | dzielenie | 4 | odejmowanie | 4 | mnożenie |
Tabela II. Gotowy przeplot dla czterech wersji testu pokazanych powyżej
wersja 1 | wersja 2 | wersja 3 | wersja 4 |
1 | 3 | 4 | 4 |
2 | 4 | 1 | 3 |
3 | 1 | 2 | 2 |
4 | 2 | 3 | 1 |