Adresy i konta e-mail jednostek, SKN-ów i wydarzeń
Jednostki uczelni, Studenckie Koła Naukowe i organizatorzy uczelnianego wydarzenia mogą wystąpić z wnioskiem o własny adres e-mail, który będzie umieszczany na wizytówkach, papierze firmowym czy w materiałach informacyjnych. Przez "wydarzenie" należy rozumieć również akcję typu ankieta, kiedy potrzebny jest okresowy adres e-mail do korespondencji/zbierania zgłoszeń. Adres wydarzenia ma formę:
nazwawydarzenia@wum.edu.pl
Wniosek o założenie adresu e-mail należy przesłać e-mailem na adres adresy@wum.edu.pl. Wniosek może przesłać kierownik jednostki, upoważniony przez niego pracownik lub student upoważniony przez opiekuna koła.
Wniosek powinien zawierać:
- pełną nazwę jednostki / SKN / wydarzenia (w przypadku SKN należy podać opiekuna koła),
- proponowany adres e-mail (w przypadku jednostek zobacz: Adresy WUM - nazewnictwo),
- w przypadku wydarzeń: przewidywany okres funkcjonowania adresu,
- listę osób upoważnionych do obsługi adresu e-mail.
Przykład wniosku:
Zwracam się z prośbą o założenie adresu e-mail
dla Zakładu Genetyki Medycznej.
Proponujemy adres: genetykamedyczna@wum.edu.pl
lub genetyka@wum.edu.pl.
Osoby upoważnione do obsługi adresu jednostki:
1. Jan Kowalski, e-mail: jan.kowalski@wum.edu.pl
2. Anna Malinowska, e-mail: anna.malinowska@wum.edu.pl
Pozdrawiam
Anna Malinowska
Po otrzymaniu wniosku Dział Informatyki sprawdza, czy proponowana postać adresu jest zgodna z przyjętymi regułami tworzenia adresów i czy adres nie jest już zajęty. W razie wątpliwości kontaktuje się z osobą, która nadesłała zgłoszenie. Po założeniu adresu Dział Informatyki wysyła na ten adres testowego e-maila. Jedna z osób upoważnionych do obsługi nowego adresu powinna potwierdzić odbiór testowego e-maila.
W razie jakichkolwiek problemów z nowym lub już posiadanym adresem / kontem e-mail należy się kontaktować z adresy@wum.edu.pl lub SERWISEM (0-22) 57 20 888.
Jednostki, Studenckie Koła Naukowe czy wydarzenia posiadające adresy lub konta na starym serwerze amwaw lub na komercyjnych portalach (poczta WP, Gmail) powinny zgłaszać je do wymiany na adresy w domenie wum.edu.pl. Do wniosku należy wówczas dopisać dotychczasowy adres e-mail jednostki oraz podać listę osób upoważnionych do obsługi dotychczasowego adresu. W przypadku jednostek: jeśli jednostka nie zgłosi sama adresu do wymiany, w pewnym momencie otrzyma takie wezwanie z adresy@wum.edu.pl.