Szkolenia dla pracowników uczelni:
Kurs: "PRZYSPOSOBIENIE PEDAGOGICZNE 2006"
pod patronatem: Prorektora ds. Dydaktyczno-wychowawczych: Akademii Medycznej w Warszawie i
Prorektora ds. Dydaktyki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
DLA DOKTORANTÓW I PRACOWNIKÓW UCZELNI
UWAGA! WSZYSTKICH SŁUCHACZY KURSU ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA W KONFERENCJI DYDAKTYCZNO-NAUKOWEJ
"PROBLEMY ETYCZNE W NAUCZANIU MEDYCYNY I W PRAKTYCE LEKARSKIEJ"
w dniu 20 maja 2006r., w sali Senatu AM (sala 107), w Rektoracie, ul. Żwirki i Wigury 61, w godz. 900 - 1530
(uczestnicy konferencji otrzymają zaświadczenia potwierdzające uzyskanie 6 punktów edukacyjnych)
Zajęcia kursu: w semestrze wiosennym roku akademickiego 2005/2006
raz w tygodniu, we czwartki (z pominięciem dnia 20.IV.b.r.), rozpoczęcie - 2.III.b.r.
w godz. 1400 - 1730, (4 godziny dydaktyczne + przerwy),
Miejsce kursu: sala wykładowa A (niski parter) Wydział Farmacji, ul. Banacha 1.
Program i terminarz zajęć kursu: >>> zobacz >>> ostatnia modyfikacja : 11-01-2007
Uczestnictwo w zajęciach: potwierdzane jest za każdym razem wpisem na listę obecności.
Zaświadczenia o ukończeniu kursu: będą wydawane po zakończeniu kursu, na podstawie udokumentowanej obecności na co najmniej 10 zajęciach.
Zgodnie z przyjętymi zasadami, osoby, które uczestniczyły w kursie ubiegłorocznym i nie uzyskały zaświadczenia z powodu nie wypełnienia minimum obecności, mogą uzyskać je w tym roku po uzupełnieniu brakujących tematów.
Szkolenia w zakresie zasad układania zadań do egzaminów testowych oraz zasad układania
egzaminów testowych.
Archiwum: szkolenia
w roku 2004
PROGRAM I PRZEBIEG KURSU
PRZYSPOSOBIENIE PEDAGOGICZNE 2006
Data (plan) |
Data (wykonanie) |
Tematyka zajęć i osoba prowadząca (kolor żółty - zajęcia odbyły się / zmiana tematu lub wykładowcy) |
Czas zajęć |
2.III. |
2.III |
Europejskie i światowe problemy jakości kształcenia. Zewnętrzne i wewnętrzne systemy oceny jakości kształcenia. Instytucje i procedury oceny jakości kształcenia. Standardy nauczania. AM: prof. dr hab. Piotr Zaborowski |
2 |
2.III. |
2.III |
Funkcje kształcenia akademickiego. Model szkolnictwa wyższego. APS: dr Ewa Dąbrowa |
2 |
9.III. |
9.III. |
Misja uczelni. koncepcje kształcenia, kierunki kształcenia, specjalności, plan studiów, programy. APS: dr Ewa Dąbrowa |
4 |
16.III. |
16.III. |
Konstruowanie programów kształcenia. Programy ramowe, sylabusy, pakiety dydaktyczne. APS: dr Ewa Dąbrowa |
4 |
23.III. |
23.III. |
Dydaktyka szkoły wyższej, cele, proces, treści, metody, formy, typy studiów. APS: prof dr hab. Józef Bednarek |
4 |
30.III. |
30.III. |
Uczenie się, studiowanie: przebieg, zakłócenia, efektywność. APS: dr Maciej Karwowski |
4 |
27.IV. | 27.IV. |
Pedagogika dorosłych - specyfika kształcenia w szkole wyższej. APS: prof. dr hab. Janusz Gęsicki |
4 |
13.IV. | 13.IV. |
Pedagogiczne implikacje deontologii. GBL: dr Aleksander Tulczyński |
2 |
25.V.. |
Aksjologiczne konteksty sytuacji dydaktycznych. Kodeks etyczny nauczyciela akademickiego: etyka zawodowa AM: prof. dr hab. Leszek Pączek |
2 |
|
1.VI. |
Psychologiczne aspekty nauczania, uczenia się i studiowania. Problematyka stresu, wypalenia zawodowego w pełnionej roli nauczyciela akademickiego. APS: dr hab. Jarosław Rola |
4 |
|
18.V. |
Komunikacja interpersonalna w relacjach nauczyciel akademicki - student. Sztuka prezentacji dydaktycznej. APS: dr Ewa Lewandowska-Tarasiuk |
4 | |
25.V. |
Techniki komputerowe i multimedialne. Przygotowanie materiałów dydaktycznych i ich prezentacja. AM: dr Henryk Rebandel |
2 |
|
13.IV. |
Konstruowanie sprawdzianów dydaktycznych - opracowania problemowe, testy. Analiza wyników. Ocenianie. AM: dr Henryk Rebandel |
2 | |
11.V. |
Kultura zachowań w relacjach akademickich i zawodowych. AM: mgr Zofia Kosińska |
4 |
|
Ankieta oceny jakości zajęć |
APS - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii GrzegorzewskiejAfiliacja prowadzących zajęcia:
AM - Akademia Medyczna w Warszawie
GBL - Główna Biblioteka Lekarska