Szkolenia dla pracowników uczelni:

   Kurs: "PRZYSPOSOBIENIE  PEDAGOGICZNE  2006"   

           pod patronatem: Prorektora ds. Dydaktyczno-wychowawczych: Akademii Medycznej w Warszawie i

                                    Prorektora ds. Dydaktyki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

           DLA  DOKTORANTÓW  I  PRACOWNIKÓW  UCZELNI     

 

UWAGA!  WSZYSTKICH SŁUCHACZY KURSU ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA W KONFERENCJI DYDAKTYCZNO-NAUKOWEJ

               "PROBLEMY ETYCZNE W NAUCZANIU MEDYCYNY I W PRAKTYCE LEKARSKIEJ"

                w dniu 20 maja 2006r., w sali Senatu AM (sala 107), w Rektoracie, ul. Żwirki i Wigury 61, w godz. 900 - 1530 

                 (uczestnicy konferencji otrzymają zaświadczenia potwierdzające uzyskanie 6 punktów edukacyjnych)

     

          Zajęcia kursu:      w semestrze wiosennym roku akademickiego 2005/2006

                                     raz w tygodniu, we czwartki (z pominięciem dnia 20.IV.b.r.), rozpoczęcie - 2.III.b.r.   

                                     w godz. 1400 - 1730,  (4 godziny dydaktyczne + przerwy),

           Miejsce kursusala wykładowa A (niski parter) Wydział Farmacji, ul. Banacha 1. 

           Program i terminarz  zajęć  kursu: >>> zobacz              >>>  ostatnia modyfikacja : 11-01-2007

           Uczestnictwo w zajęciach: potwierdzane jest za każdym razem wpisem na listę obecności. 

Zaświadczenia o ukończeniu kursu: będą wydawane po zakończeniu kursu, na podstawie udokumentowanej obecności na co najmniej 10 zajęciach.

Zgodnie z przyjętymi zasadami, osoby, które uczestniczyły w kursie ubiegłorocznym i nie uzyskały zaświadczenia z powodu nie wypełnienia minimum obecności, mogą uzyskać je w tym roku po uzupełnieniu brakujących tematów.

  Szkolenia w zakresie zasad układania zadań do egzaminów testowych oraz zasad układania egzaminów testowych.  

   Archiwum: szkolenia w roku 2004  

                           szkolenia w roku 2005       

Powrót

 

  

  

  

  

  

  

    

PROGRAM   I  PRZEBIEG  KURSU 

PRZYSPOSOBIENIE PEDAGOGICZNE  2006 

Data

(plan)

Data

(wykonanie)

Tematyka zajęć i osoba prowadząca

(kolor żółty - zajęcia odbyły się / zmiana tematu lub wykładowcy)

Czas zajęć

  2.III.

 2.III

Europejskie i światowe problemy jakości kształcenia. Zewnętrzne i wewnętrzne systemy oceny jakości kształcenia. Instytucje i procedury oceny jakości kształcenia. Standardy nauczania.                                                

AM:  prof. dr hab. Piotr Zaborowski  

2

  2.III.

 2.III

Funkcje kształcenia akademickiego. Model szkolnictwa wyższego.  

 APS: dr Ewa Dąbrowa

2

  9.III.

  9.III.

Misja uczelni. koncepcje kształcenia, kierunki kształcenia, specjalności, plan studiów, programy. 

 APS: dr Ewa Dąbrowa

4

16.III.

 16.III. 

Konstruowanie programów kształcenia. Programy ramowe, sylabusy, pakiety dydaktyczne.  

 APS: dr Ewa Dąbrowa

4

 23.III.

 23.III.

Dydaktyka szkoły wyższej, cele, proces, treści, metody, formy, typy studiów.

APS: prof dr hab. Józef  Bednarek   

4

 30.III.

 30.III. 

Uczenie się, studiowanie: przebieg, zakłócenia, efektywność.

APS: dr Maciej Karwowski

4

 27.IV.  27.IV. 

Pedagogika dorosłych - specyfika kształcenia w szkole wyższej.

APS: prof. dr hab. Janusz Gęsicki

4
13.IV.  13.IV. 

Pedagogiczne implikacje deontologii.  

GBL: dr Aleksander Tulczyński 

2

25.V..

   

Aksjologiczne konteksty sytuacji dydaktycznych. Kodeks etyczny nauczyciela akademickiego: etyka zawodowa  

AM:  prof. dr hab. Leszek Pączek

 2

 1.VI.

   

Psychologiczne aspekty nauczania, uczenia się i studiowania. Problematyka stresu, wypalenia zawodowego w pełnionej roli nauczyciela akademickiego. 

APS:  dr hab.  Jarosław Rola

4

 18.V.     

Komunikacja interpersonalna w relacjach nauczyciel akademicki - student. Sztuka prezentacji dydaktycznej.

APS: dr  Ewa Lewandowska-Tarasiuk

4
 25.V.   

Techniki komputerowe i multimedialne. Przygotowanie materiałów dydaktycznych i ich prezentacja.   

 AM:  dr  Henryk Rebandel  

 2

   13.IV.   

Konstruowanie sprawdzianów dydaktycznych - opracowania problemowe, testy. Analiza wyników. Ocenianie.

AM: dr  Henryk Rebandel  

2

 11.V.

   

Kultura zachowań w relacjach akademickich i zawodowych.

AM: mgr Zofia Kosińska

4

     Ankieta oceny jakości zajęć  

      Afiliacja prowadzących zajęcia: APS -  Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

                                                              AM  -  Akademia Medyczna w Warszawie

                                              GBL -  Główna Biblioteka Lekarska

 

 

 

 

Powrót

Copyright © 2004, Pracownia Dydaktyki i Efektów Kształcenia A.M.
Ostatnia modyfikacja: 11-01-2007