Szkolenia dla pracowników uczelni:

   Kurs: "PRZYSPOSOBIENIE  PEDAGOGICZNE  2005"   

           pod patronatem: Prorektora ds. Dydaktyczno-wychowawczych: Akademii Medycznej w Warszawie i

                                    Prorektora ds. Dydaktyki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

           DLA  DOKTORANTÓW  I  PRACOWNIKÓW  UCZELNI   

           zajęcia :  raz w tygodniu, we czwartki,  

                           w godz. 1400 - 1730,  (4 godziny dydaktyczne + przerwy),

           miejsce kursu:  sala wykładowa "A", Wydział Farmaceutyczny, ul. Banacha 1. (niski parter przy bufecie)

           program i terminarz  zajęć  kursu: >>> zobacz              

           uczestnictwo w zajęciach: potwierdzane jest za każdym razem wpisem na listę obecności. 

Zaświadczenia o ukończeniu kursu: będą wydawane po zakończeniu kursu, na podstawie udokumentowanej obecności na co najmniej 9 zajęciach.

Zgodnie z przyjętymi zasadami, osoby, które uczestniczyły w kursie ubiegłorocznym i nie uzyskały zaświadczenia z powodu nie wypełnienia minimum obecności, mogą uzyskać je w tym roku po uzupełnieniu brakujących tematów.

  Szkolenia w zakresie zasad układania zadań do egzaminów testowych oraz zasad układania egzaminów testowych  

Powrót

 

  

  

  

  

  

  

    

PROGRAM   I  PRZEBIEG  KURSU 

PRZYSPOSOBIENIE PEDAGOGICZNE 2005” 

Data

(plan)

Data

(wykonanie)

Tematyka zajęć i osoba prowadząca

(kolor żółty - zajęcia odbyły się / zmiana wykładowcy)

Czas zajęć

17.II.

 17.II.

Europejskie i światowe problemy jakości kształcenia. Zewnętrzne i wewnętrzne systemy oceny jakości kształcenia. Instytucje i procedury oceny jakości kształcenia. Standardy nauczania.                                                

AM:  prof. dr hab. Piotr Zaborowski  

2 godz.

17.II.

17.II.

Konstruowanie sprawdzianów dydaktycznych. Analiza wyników. Informacje zwrotne.

AM: dr  Henryk Rebandel  

 2 godz.

24.II.

 24.II.

Funkcje kształcenia akademickiego. Misja szkoły wyższej. Koncepcja kształcenia. Sylwetka absolwenta. Plan studiów. Organizacja procesu kształcenia. Terminologia: plany studiów: kierunkowe i specjalnościowe, plany godzin, struktura programów. 

 APS: dr Ewa Dąbrowa

 3 godz.

 3.III.

 3.III. 

Konstruowanie programów kształcenia w szkole wyższej.   

APS:   dr Ewa Dąbrowa  (prof. dr hab. Danuta Gielarowska-Sznajder)

 3 godz.

 10.III.

10.III.   

Dydaktyka szkoły wyższej. Proces, treści, metody, środki. Wykład kursowy, wykład specjalistyczny, wykład monograficzny, ćwiczenia, seminaria, warsztaty, środki dydaktyczne. 

APS: prof. dr hab. Józef  Bednarek   

 4 godz.

 17.III.

17.III. 

Struktura kompetencji nauczyciela akademickiego.  

APS: prof. dr hab. Julian Radziewicz  (prof. dr hab. Jerzy Stochmiałek)  

 4 godz.

 7.IV. 7.IV.  Uczenie się, studiowanie: przebieg, zakłócenia, efektywność.

APS: dr Maciej Karwowski

4 godz. 
14.IV.  14.IV.

Zasady stosowania, użyteczność i ograniczenia technik wizualizacyjnych w dydaktyce. 

APS: prof. dr hab. Józef  Bednarek   

2 godz. 

 14.IV.

 14.IV.     Komunikacja interpersonalna w relacjach nauczyciel akademicki - student. Sztuka prezentacji dydaktycznej.(cz. 1)

APS: dr  Ewa Lewandowska-Tarasiuk

 2 godz.

21.IV.

 21.IV.  

Prezentacyjne techniki komputerowe i multimedialne.  Przygotowanie materiałów dydaktycznych i ich prezentacja. Rodzaje pytań testowych i zasady tworzenia  

 AM:  dr  Henryk Rebandel  

2 godz. 

21.IV.  21.IV. Komunikacja interpersonalna w relacjach nauczyciel akademicki - student. Sztuka prezentacji dydaktycznej. (cz. 2)

APS: dr  Ewa Lewandowska-Tarasiuk

2 godz.

 28.IV.

 28.IV. 

Pedagogiczne implikacje deontologii.  

GBL: dr Aleksander Tulczyński 

 2 godz.

 5.V.  5.V.

Asystenci nauczycielami akademickimi. Dwuwymiarowy zespół kompetencji: pedagogiczny i merytoryczny, zawodowy.   

APS:   prof. dr hab. Danuta Gielarowska-Sznajder

2 godz.

 28.IV.

 5.V. 

Aksjologiczne konteksty sytuacji dydaktycznych. Kodeks etyczny nauczyciela akademickiego: etyka zawodowa  

AM:  prof. dr hab. Leszek Pączek

2 godz.

 12.V.

 12.V.

Psychologiczne aspekty nauczania, uczenia się, studiowania. Psychologiczny status zawodowy. Wypalenie zawodowe. 

APS:  dr  Jarosław Rola

 4 godz.

 19.V.

   

Kultura zachowań w relacjach akademickich i zawodowych. 

 AM:  mgr Zofia Kosińska

godz.

19.V.   Ankieta oceny jakości zajęć  

      Afiliacja prowadzących zajęcia: APS -  Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

                                                              AM  -  Akademia Medyczna w Warszawie

                                              GBL -  Główna Biblioteka Lekarska

 

 

 

 

Powrót

Copyright © 2004, Pracownia Dydaktyki i Efektów Kształcenia A.M.
Ostatnia modyfikacja: 10-01-2006