Wymiana programu antywirusowego na komputerach WUM

Z uwagi na wygasającą dotychczasową licencję programu antywirusowego Kaspersky Dział Informatyki udostępnia nowe oprogramowanie antywirusowe (Nod32 firmy Eset).

W przypadku komputerów podłączonych do domeny Windows (logowanie imie.nazwisko) planowana jest zdalna i automatyczna (bez udziału użytkownika) instalacja programu.

W przypadku pozostałych komputerów WUM należy najpierw samodzielnie odinstalować program Kaspersky, a następnie zainstalować nowy program antywirusowy (patrz: Instalacja programu antywirusowego Eset). W tym celu należy pobrać z Centrum Pobierania Oprogramowania jego plik instalacyjny i go uruchomić – rozpocznie się automatyczna instalacja. Plik dostępny jest do pobrania od razu po zalogowaniu do CPO, nie potrzeba wypełniać żadnych formularzy.

Wymiana używanego przez Uczelnię programu antywirusowego jest operacją całkowicie bezpieczną: komputery użytkowników i znajdujące się na nich dane są cały czas chronione przed wirusami. Kaspersky po wygaśnięciu licencji działa nadal, choć nie pobiera już aktualizacji. Ponadto ruch z internetem jest skanowany przeciwwirusowo przez dodatkowy system zabezpieczeń.

Nowe oprogramowanie antywirusowe zostanie zainstalowane z licencją 30-dniową, która następnie zostanie automatycznie zmieniona na 3-letnią.

W razie wątpliwości lub pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy: it@wum.edu.pl, (0-22) 57 20 888.

Jak odinstalować program antywirusowy Kaspersky?
Instalacja programu antywirusowego Eset