Szkolenia dla pracowników uczelni:
Kurs: "PRZYSPOSOBIENIE
PEDAGOGICZNE 2008"
pod patronatem: Prorektora ds. Dydaktyczno-Wychowawczych: Akademii Medycznej w Warszawie i
Prorektora ds. Dydaktyki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
dla: PRACOWNIKÓW UCZELNI i SŁUCHACZY STUDIÓW DOKTORANCKICH
Zajęcia kursu: w semestrze wiosennym roku akademickiego 2007/2008,
raz w tygodniu, we czwartki (z pominięciem dni 27.III. oraz 1.V. i 22.V.),
rozpoczęcie zajęć w dniu - 28 lutego 2008r.
w godz. 1400 - 1730, (4 godziny dydaktyczne + przerwy),
Miejsce kursu: Sala A (niski parter), Wydział Farmacji, ul. Banacha 1
Program ramowy kursu: >>> zobacz >>> ostatnia modyfikacja : 17-11-2008
Uczestnictwo w zajęciach: potwierdzane jest na każdych zajęciach wpisem na listę obecności
(nie ma konieczności wcześniejszego zapisywania się na zajęcia kursu)
Zaświadczenia o ukończeniu kursu: będą wydawane po zakończeniu kursu, na podstawie udokumentowanej obecności na liczbie zajęć nie mniejszej niż n - 1. ("n" oznacza liczbę dni zajęć)
Zgodnie z przyjętymi zasadami, osoby, które uczestniczyły w kursie w latach poprzednich i nie uzyskały zaświadczenia z powodu nie wypełnienia minimum obecności, mogą uzyskać je w tym roku po uzupełnieniu brakujących tematów (informacje w Zakładzie: telefonicznie lub e-mail).
RAMOWY PROGRAM KURSU
PRZYSPOSOBIENIE PEDAGOGICZNE 2008
termin planowany | termin realizacji |
Tematyka zajęć |
Czas zajęć |
28.II. | 28.II. |
Dydaktyka szkoły wyższej, cele, proces, treści, metody, formy, typy studiów (cz. 1). APS: dr hab. prof APS Franciszek Szlosek |
4 |
6.III. | 6.III. |
Pedagogika dorosłych - specyfika kształcenia w szkole wyższej. APS : prof. dr hab. Stefan Kwiatkowski |
4 |
13.III. | 13.III. |
Dydaktyka szkoły wyższej, cele, proces, treści, metody, formy, typy studiów (cz. 2). APS: dr hab. prof APS Franciszek Szlosek |
4 |
20.III. | 20.III. |
Kształcenie w świetle wybranych kryteriów. APS : prof dr hab. Stefan Mieszalski |
4 |
3.IV. | 3.IV. |
Psychologiczne aspekty nauczania, uczenia się i studiowania. Problematyka stresu, wypalenia zawodowego w pełnionej roli nauczyciela akademickiego. APS: mgr Anna Woynarowska |
4 |
10.IV. | 10.IV. |
Nowoczesne technologie w kształceniu akademickim. APS: dr hab. prof. APS Józef Bednarek |
2 |
10.IV. | 10.IV. |
Konstruowanie programów kształcenia. Programy ramowe, sylabusy, pakiety dydaktyczne. APS: dr Radosław Piotrowicz |
2 |
17.IV. | 17.IV. |
Wybrane uwarunkowania efektywności kształcenia akademickiego. APS: dr Dorota Jankowska |
4 |
24.IV. | 24.IV. | Etyka nauczania w obecności pacjenta. Odmienność sytuacji bycia chorym. AM: prof. dr hab. Tomasz Pasierski | 2 |
24.IV. | 24.IV. |
Konstruowanie sprawdzianów dydaktycznych - opracowania problemowe, testy. Analiza wyników. Ocenianie. (część 1) AM: dr Henryk Rebandel |
2
|
8.V. |
Komunikacja interpersonalna w relacjach nauczyciel akademicki - student. Sztuka prezentacji dydaktycznej. APS: dr Ewa Lewandowska-Tarasiuk |
4
|
|
15.V. |
Kultura zachowań w relacjach akademickich i zawodowych. AM: mgr Zofia Kosińska |
4 |
|
29.V. |
Pedagogiczne implikacje deontologii. GBL: dr Aleksander Tulczyński |
2 | |
29.V. |
Konstruowanie sprawdzianów dydaktycznych - opracowania problemowe, testy. Analiza wyników. Ocenianie. (część 2) Techniki komputerowe i multimedialne w zastosowaniu do przygotowania i prezentacji materiałów dydaktycznych . AM: dr Henryk Rebandel |
1
1
|
|
29.V. | Ankieta oceny jakości zajęć |
Afiliacja prowadzących zajęcia:
APS - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii GrzegorzewskiejAM - Akademia Medyczna w Warszawie
GBL - Główna Biblioteka Lekarska